تولید بیش از ۷ هزار ماسک به همت بچه مسجدی ها 

تولید بیش از ۷ هزار ماسک به همت بچه مسجدی ها 

تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۹
فاطمه بزم آور گفت: پس از شیوع کرونا و در راستای حفظ سلامت مردم از ۲۳ اسفند سال گذشته اقدام به راه اندازی کارگاه تولید ماسک کردیم و تاکنون به همت بچه های مسجدی کانون بیش از ۷ هزار ماسک در این کارگاه تولید شده است.

«فاطمه بزم آور» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: پس از شیوع کرونا و در راستای حفظ سلامت مردم از ۲۳ اسفند سال گذشته اقدام به راه اندازی کارگاه تولید ماسک کردیم و تاکنون به همت بچه های مسجدی کانون فرهنگی هنری شهید عزیزپور، بیش از ۷ هزار ماسک در این کارگاه تولید شده است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید عزیزپور روستای دریاچه افزود: از آنجایی که کادر درمان در خط مقدم مبارزه با کرونا بوده و با شیوع کرونا و تعطیلی مساجد دوره های آموزشی و سایر برنامه های کانون تعطیل شد بنابراین تصمیم گرفتیم کارگاه تولید ماسک راه اندازی کرده تا در کنار کادر درمان به مردم خدمت کنیم.

وی بیان کرد: به همین منظور با کمک ۱۴ نفر از بانوان مسجدی عضو کانون شروع به دوخت ماسک کردیم، اوایل با مشارکت اعضای کانون پارچه مخصوص دوخت ماسک خریداری شده و سپس ماسک ها برای استریل شدن تحویل مرکز بهداشت می شد.

بزم آور عنوان کرد: در این کارگاه ۲ نوع ماسک یکبار مصرف و قابل شستشو با رعایت کامل نکات بهداشتی تولید می شود که پس از طی مراحل استریل در وهله نخست در بین اهالی محله و روستا توزیع می شوند.

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید عزیزپور روستای دریاچه ابراز کرد: اکنون با مشارکت سپاه شهرستان کار تولید ماسک ادامه دارد به این نحوه که پارچه ها توسط این نهاد تهیه شده و در اختیار ما قرار داده می شوند و ما نیز با این پارچه ها ماسک می دوزیم.

وی اظهار کرد: میانگین تولید روزانه ماسک در این کارگاه، بستگی به وضعیت چرخ های خیاطی دارد چنانچه چرخ ها مشکل فنی نداشته باشند بین ۶۵۰ تا ۸۰۰ ماسک روزانه تولید می شود.

بزم آور تاکید کرد: بانوان امروز نیز مانند زمان جنگ تحمیلی به شکل جهادی و خودجوش در صحنه هستند و با جان و دل و بدون احساس خستگی در ۲ شیفت صبح و عصر و گاهی اوقات تا ساعت ۲۲ و سی دقیقه شب مشغول تولید ماسک هستند.

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید عزیزپور روستای دریاچه بیان کرد: یکی دیگر از فعالیت های کانون در ایام کرونایی ضدعفونی محله و مسجد است که هر چند روز یکبار این کار انجام می شود.

وی یادآور شد: تا قبل از شیوع کرونا اولویت فعالیت ها و برنامه های کانون، برگزاری دوره های آموزش قرآن کریم بود که به دلیل شیوع کرونا فعالیت های قرآنی تعطیل شد اما بعد از مدتی با الگو برداری از طرح ملی راهکار اقدام به راه اندازی گروه مجازی متشکل از اعضای کانون کردیم و از طریق همین گروه فعالیت های قرآنی و فرهنگی کانون را به صورت مجازی ادامه می دهیم.

بزم آور در خاتمه عنوان کرد: امیدواریم هر چه سریعتر ویروس منحوس کرونا نابود شود و تا نابودی این ویروس بچه های مسجدی کانون فرهنگی هنری شهید عزیزپور همچنان به فعالیت جهادی خود در تولید ماسک ادامه می دهند.

 

شایان ذکر است؛ کانون فرهنگی هنری شهید عزیزپور یکی از کانون های فرهنگی هنری روستایی جنوب کرمان است که در روستای دریاچه از توابع شهرستان جیرفت قرار دارد.

پایان پیام/ 586